Seluruh #Insan Dunia Perlu Tegas Menuntut Dan Menggesa Itali, Malta Dan Negara Berhampiran Memberi Kebenaran Dan Mendokong Usaha NGO #Insan Open Arms Yang Berusaha Menyelamatkan Pelarian Di laut

Dua kanak-kanak di kalangan 73 pendatang yang dipetik dari perahu hanyut di Libya

Seluruh #Insan Dunia Perlu Tegas Menuntut Dan menggesa itali dan malta memberi kebenaran dan mendokong usaha NGO #Insan Open Arms yang berusaha menyelamatkan pelarian yang sangat memerlukan bantuan, diancam kebuluran, penyakit dan kematian dilaut

Sangat menghargai keperihatinan dan keikhlasan #Insan Open Arms yang secara bersama berusaha membatu pelarian.

Semoga sentiasa dilindungi, diberi ketabahan, kesabaran, dipermudahkan dan petunjuk oleh Allah Yang Maha Mengasihani

Mendoakan Semoga Seluruh #Insan Dunia Diberi Kekuatan, Kesabaran, Ketabahan, Petunjuk, Hidayah Dan Sentiasa Dilindungi Allah Yang Maha Esa”

“Seiring Usaha, Masa Dan Usia, Hanya Kepada Allah Yang Maha Esa Kita Memohon, Berserah Dan Kembali”.

# Save #Insan # Save Muslim # Stop Genoside #Insan # Stop Genoside Islam,

# » – – – – – – – – – – – – – – – – –

21 November 2019 Seramai 73 pendatang, yang kebanyakannya menderita hipotermia dan terbakar, diselamatkan oleh sebuah kapal amal Sepanyol lewat pada hari Rabu dari sebuah bot getah yang dibuang di pantai Libya selama hampir 24 jam, lapor Reuters .
Ia adalah penyelamat terbaru oleh kapal Terbuka Arms di Mediterranean, di mana lebih daripada 1,000 pendatang dari Afrika Utara ke Eropah dipercayai telah lemas atau hilang setakat ini pada 2019, menurut angka PBB.


Pelarian dilihat selepas diselamatkan dari Laut Mediterranean pada 15 Jun 2017 [Marcus Drinkwater / Agensi Anadolu]
#Insan Open Arms telah berkali-kali bertempur dengan kerajaan-kerajaan[] di Itali dan Malta dalam usahanya untuk menyelamatkan pendatang yang cuba melintasi merbahaya, dengan kedua negara menentang percubaan untuk mendarat yang diselamatkan di wilayah mereka.
Para pendatang yang dibawa masuk pada hari Rabu termasuk dua kanak-kanak di bawah umur lima tahun.
Mereka kelihatan terkejut apabila mereka ditarik keluar dari perahu itu, rakaman video Reuters menunjukkan.
BACA: Pelarian mendakwa Greece menyalahgunakan mereka, memaksa mereka kembali ke Turki
Para pendatang, kebanyakannya dari Afrika Tengah dan Barat, ditemui di dalam perahu yang enjinnya telah rosak, menurut juru bicara Open Arms, #Insan Laura Lanuza.
Ramai yang terkejut dan menderita hipotermia dan terbakar tahap kedua dari pendedahan yang berpanjangan kepada air masin dan petrol, katanya.
Seorang lelaki muda dari Niger menderita luka tembak yang dikatakan ditahan di pusat tahanan Libya pada awal November.
Ketua misi Open Arms #Insan Ricardo Gati berkata, ketika penyelamat berlaku di sekitar bandar Libya Zawiya, NGO itu berusaha untuk turun di pelabuhan Eropah.
“Kami mahu respons dari kerajaan berfungsi, yang meninggalkan Itali atau Malta. Pelabuhan selamat yang paling dekat dengan kami ada di Itali, “kata Gati. “Kami menunggu untuk melihat apa jawapannya dan berapa lama kita perlu menunggu.”
Pada musim panas ini, NGO itu terlibat dalam kebuntuan selama seminggu dengan kerajaan Itali, dengan hampir 100 pendatang yang penuh dengan senjata Terbuka dalam keadaan memburuk, yang berakhir apabila mahkamah Itali mengarahkan pihak berkuasa []untuk membuka pelabuhannya.
Kali ini, dia memberi amaran, masa berlalu. “Dalam masa dua hingga tiga hari, kita tahu laut akan menjadi sangat kasar.”

http://www.middleeastmonitor.com